O webinarze
Internet of Things - jak zmienia biznes i naszą codzienność
Gość specjalny to Przemysław Pająk, założyciel i redaktor naczelny Spider’s Web – największego bloga technologicznego w Polsce.
Podczas webinaru dowiesz się:
- czym jest trend Internet of Things i jak wkracza stopniowo coraz bardziej w naszą codzienność
- jak można trend wykorzystac w biznesie
- o odpowiedzi Comarch beacon oraz aplikacji Wszystko - odpowiedzi na najnowszy trend technologiczny
- o narzędziach służacych do analizy danych z Internet of Things.
Internet of Things (Internet Rzeczy) zakłada, że z siecią połączone zostaną wszystkie urządzenia, z których korzystamy na co dzień, np. pralki, lodówki, telewizory, samochody. Komunikując się z dedykowaną aplikacją, automatycznie wykonają pracę, na którą dotychczas musieliśmy znaleźć czas w naszym grafiku. W 2008 roku liczba urządzeń podłączonych do Internetu przekroczyła liczbę ludzi na świecie. Firma badawcza Gartner prognozuje, że do roku 2020 liczba urządzeń wpisujących się w definicję Internetu Rzeczy osiągnie 26 miliardów.
Internet of Things to także zupełnie innowacyjny sposób na docieranie do obecnych / potencjalnych klientów i np. formułowanie dla nich indywidualnych ofert. Jak to działa? Jaką rolę odegra w tym beacon, czyli mały nadajnik, którego sygnał odbierany jest przez dedykowaną aplikację? Jak zmieni się biznes, a także życie człowieka, funkcjonowanie miast? O tym dowiesz się podczas webinaru!
- Czy becon sam też zbiera informacje statystyczne, jak je potem przekazuje do DataCenter i jak mogą być one przetwarzane?
- Nie, beacon nie gromadzi żadnych informacji.
- Skoro jednemu beaconowi można przypisać nieograniczoną ilość akcji, to czy można zastosować zasadę kilku komunikatów typu: zimno, cieplej, ciepło, gorąco?
- Planujemy wprowadzić możliwość tworzenia zaawansowanych scenariuszy, gdzie będzie to możliwe
- Wspomniane było, że BT musi być włączone, by beacon wysłał info - to jasne, ale czy BT klienta musi być widoczne, by przekaz nastąpił?
- Wystarczy włączyć BT.
- W jaki sposób zasilane są beacony?
- Beacony zasilane są baterią, która wytrzymuje do 3 lat
- Skoro oferujecie Państwo rozwiązanie z kategorii B2B, dlaczego opłata za becaona nie jest uzależniona od ilości zakupionych egzemplarzy i czemu w ogóle cena beacona jest tak wysoka 99zł ?
- Oczywiście w przypadku chęci zakupu większej ilości beaconów mamy przewidziane rabaty. Co do ceny to jest ona podobna jak w przypadku konkurencji.
- Jeżeli klient nie ma włączonego bluetootha, to czy też dostanie informacje ze sklepu?
- Nie, do skutecznego wyświetlania komunikatu potrzebna jest aplikacja Wszystko, włączony bluetooth oraz Internet
- W przypadku prezentowanego rozwiązania sedno komunikacji jest oparte o profil użytkownika, podobnie zresztą jak w Raporcie Mniejszości. Dzisiaj trend jest raczej zmierzający w kierunku ochrony swojej prywatności. Czy nie godząc się na założenie profilu/ściągnięcie aplikacji, jestem "wyłączony" z działania chmury informacyjnej? Włączony Bluetooth + aplikacja + Internet znacznie ogranicza sensowny zasięg "futurystycznej" komunikacji...
- Do sprawnego korzystania z aplikacji konieczne jest zaakceptowanie regulaminu.
- Pytanie, jak dokładnie dotyczy odległości w metrach... jest to +/- 5 metrów czy +/- 30 cm ?
- Beacon działa na 3 zasięgach: krótki - do kilkunastu cm średni - do kilku metrów daleki - do 70m
- Jak dokładnie beacon może zmierzyć odległość od klienta (smartphona) ?
- Aplikacja szacuje odległość na podstawie siły sygnału nadawanego przez beacona.
- "Do beacona można przypisać nieograniczoną ilość akcji". Czyli jednocześnie jeden beacon może informować np.. o kilku produktach + kilku promocjach? Czy w danym momencie tylko o jednej akcji?
- W takim przypadku beacon będzie informował o wszystkich akcjach jakie są do niego przypisane
- Ile jednoczesnych akcji można przypisać do jednego beacona? Czy jeden beacon=jeden komunikat/akcja?
- Do beacona można przypisać nieograniczoną ilość akcji.
- Czy mogę sterować 'logiką' powiadomień, tak aby uniknąć wysyłania tego samego powiadomienie użytkownikowi, który kilkukrotnie pojawia się w strefie beacona np.. w tym samym dniu?
- W tej chwili nie, ale planujemy wprowadzić taką możliwość.
- Czyli użytkownik otrzyma powiadomienie zawsze, gdy znajdzie się w strefie beacona, niezależnie od tego czy takie powiadomienie już dostał? (np. 5 minut temu?)
- Użytkownik otrzyma po raz kolejny powiadomienie, jeżeli wyjdzie z zasięgu beacona, a następnie ponownie się w nim znajdzie.
- Czy przewidujecie możliwość integracji waszego rozwiązania beacon'owego z aplikacjami mobilnymi budowanymi na zamówienie?
- Tak, przewidujemy taką możliwość.
- Witam, Czy w ramach abonamentu jest wliczone także utrzymanie sprawności beaconów (np .wymiana baterii)?
- Jeżeli chodzi o baterię to nie. Na beacony obowiązuje 2-letnia gwarancja.
- Beacon nie posiada połączenia z Internetem. W jaki sposób są transmitowane na portal informacje o temperaturze i sposobie naładowania baterii ? Czy wykorzystywana jest do tego aplikacja kliencka ?
- Tak, wykorzystywana jest aplikacja kliencka. Kiedy klient wejdzie w zasięg beacona, oprócz sygnału przesyłana jest także informacja o stanie baterii oraz temperaturze.
- Czy będąc w zasięgu np. 20 różnych becanów powiązanych z różnymi akcjami istnieje ryzyko, że będę spamowany powiadomieniami - otrzymam praktycznie naraz 20 powiadomień?
- Nie, otrzyma Pan wtedy komunikat tylko z tego beacona, który jest najbliżej.
- Skąd aplikacja wszystko wie o naszych urodzinach? Definiujemy to w profilu użytkownika? Rozumiem, że możliwe jest utworzenie akcji, która wyświetla się tylko w sytuacji, kiedy bieżący dzień i miesiąc = data urodzenia bez roku?
- Tak, użytkownik w momencie tworzenia profilu może uzupełnić datę swoich urodzin. Akcje można następnie wyświetlić się tylko w danej dacie.
- Czy myśli Pan że internet of things rzeczywiście zdominuje polski rynek w tak krótkim (dla Polski) czasie czyli około 5 lat? Odnoszę się do mentalności tego społeczeństwa, nierzadko jeszcze siegającej lat 80., czyli epoki kamienia łupanego
- Popatrzmy na to z innej strony - 7 lat temu prawie nikt nie miał w Polsce smartfona. Spójrzmy dzisiaj - dziś nie jest łatwo znaleźć osobę bez smartfona! Raczej jestem spokojny o prognozę 5-letnią. Za 5 lat rynek będzie wyglądał zupełnie inaczej niż dzisiaj.
- Interesuję się intensywnie tematyką IoT. Beacony, stosunkowo nowo sformalizowany pomysł na wykorzystanie komunikacji BT. Ale w IoT mówimy przecież także o innych protokołach, jak choćby NFC, czy ZigBee. Czy wizja w tym webinarze miała wskazać tylko jedną z dróg, czy jest Pan przekonany o słuszności jednej tylko ścieżki?
- Nie, oczywiście, że nie. Myślę, że IoT będzie największym rynkiem tech w historii ludzkości. Będzie to także oznaczało rozwój wielu różnych protokołów, technologii. To będzie z kolei wymuszało standaryzację technologii.
- Jak Pan uważa, które ze wzmiankowanych na początku przyszłościowych rozwiązań ma największą szansę na masowe pojawienie się na rynku w najbliższych latach?
- Myślę, że największa i najszybsza rewolucja czeka nas w motoryzacji. Samochody to już dziś potężne komputery. Wkrótce będę jeszcze potężniejsze dzięki internetowi rzeczy.
- W jaki sposób są tworzone mapy ciepła? Na pokazanym slajdzie to były idealne kółka przy beaconach. Klienci raczej nie stoją "aż tak" precyzyjnie
- Na slajdach pokazana była wersja demonstracyjna rozwiązania, stąd idealne kółka.
Agenda
Prelegenci
- Przemysław Pająk
Założyciel i redaktor naczelny Spider’s Web - największego bloga technologicznego w Polsce, czytanego przez 1,5 mln ludzi miesięcznie. Pracował przez 10 lat w marketingu w branży FMCG. Z wykształcenia anglista oraz ekonomista.
- Piotr Polański
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Z Comarch związany od 2012. Obecnie zajmuje stanowisko Product Managera iBard24 oraz usługi Wszystko. Odpowiada za rozwój produktów zgodnie z zaplanowanymi strategiami.
- Rafał Gilarski
Absolwent kierunku Informatyka na Akademii Górniczo- Hutniczej oraz Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie konsultant Business Intelligence. Bierze udział w projektach mających na celu budowanie narzędzi i procedur wspierających zarząd i kadrę kierowniczą w podejmowaniu decyzji. Zajmuje się analizą potrzeb analitycznych, projektowaniem technicznym i biznesowym rozwiązań, uruchamianiem projektów demonstracyjnych.
Założyciel i redaktor naczelny Spider’s Web - największego bloga technologicznego w Polsce, czytanego przez 1,5 mln ludzi miesięcznie. Pracował przez 10 lat w marketingu w branży FMCG. Z wykształcenia anglista oraz ekonomista.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Z Comarch związany od 2012. Obecnie zajmuje stanowisko Product Managera iBard24 oraz usługi Wszystko. Odpowiada za rozwój produktów zgodnie z zaplanowanymi strategiami.
Absolwent kierunku Informatyka na Akademii Górniczo- Hutniczej oraz Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie konsultant Business Intelligence. Bierze udział w projektach mających na celu budowanie narzędzi i procedur wspierających zarząd i kadrę kierowniczą w podejmowaniu decyzji. Zajmuje się analizą potrzeb analitycznych, projektowaniem technicznym i biznesowym rozwiązań, uruchamianiem projektów demonstracyjnych.