29 marca 2017

Omnichannel oznacza pełną integrację wszystkich kanałów interakcji z klientem. To tendencja, która już teraz króluje na rynku i według której będzie się on rozwijał przez najbliższe lata.

Bądź na bieżąco z najświeższymi trendami na rynku - weź udział w webinarze!

Dzięki udziałowi w webinarze dowiesz się:

  • czym dokładnie jest omnichannel i jak może pomóc Twojemu przedsiębiorstwu;
  • kim jest i czego poszukuje współczesny klient - co musisz zrobić, aby sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów?
  • w jaki sposób wykorzystać najnowocześniejsze technologie do zwiększenia sprzedaży;
  • jak zorganizować pracę swojej firmy, by odpowiadała wyzwaniom współczesności i dalej płynnie się rozwijała.

Omnichannel w praktyce - cykl szkoleń online

Przez cały 2017 rok najlepsi eksperci Comarch ERP oraz zaproszeni goście będą oprowadzać Cię po pełnym fascynujących wyzwań świecie omnichannel.

Zaczynamy już 29 marca o godzinie 11:00 od wstępu do zagadnienia - pierwsze kroki w tematyce omnichannel postawisz razem z Piotrem Budzinowskim, dyrektorem Product Managament Comarch ERP oraz naszym gościem specjalnym: Jakubem Rutkowskim, dyrektorem ds. operacyjnych K-Consult.

 

Wprowadzenie

W dobie nieograniczonego dostępu do internetu i gwałtownej ekspansji urządzeń mobilnych rynek sprzedaży przechodzi błyskawiczne metamorfozy: świadomość Klientów nieustannie wzrasta, a wraz z nią - wzrastają ich wymagania. Najlepszą odpowiedzią, jakiej na te wyzwania może udzielić Twoja firma, jest wdrożenie strategii omnichannel.

Co to właściwie oznacza - gdzie tkwi fenomen omnichannel i co stanowi o jego istocie i potencjale? Jakie są najnowsze trendy na rynku i jak za nimi podążać? Jakich narzędzi potrzebujemy, aby to robić i jak się nimi posługiwać? Tego wszystkiego dowiesz się na naszym webinarze!

 

Rozwiązania dla firmy każdej wielkości i każdej branży

Nieważne, czy jesteś właścicielem małego, średniego albo dużego przedsiębiorstwa. Nieważne, czy Twoja firma działa w segmencie B2B czy B2C. Omnichannel staje się już koniecznością dla wszystkich przedsiębiorców - dlatego każdy z nich odnajdzie w naszym webinarze to, czego potrzebuje. Przez cały czas jego trwania oddajemy do Twojej dyspozycji czat, za pomocą którego możesz zadać naszym specjalistom wszystkie związane z tematyką omnichannel pytania!

 

Co dalej?

Pod koniec każdego miesiąca aż do końca roku będziemy zapraszać na kolejne webinary, w których rozwiniemy poszczególne wątki dotyczące omnichannel. Opowiemy m.in. o:

  • wykorzystaniu narzędzi POS i mPOS przy obsłudze klienta w sklepie stacjonarnym;
  • skutecznych metodach pozyskiwania konsumentów w internecie;
  • kompleksowej obsłudze klienta biznesowego;
  • sprawnym przeprowadzaniu procesów magazynowych;
  • serwisowej obsłudze klienta;
  • odpowiedzialnych sposobach na zabezpieczanie i udostępnianie danych;
  • zmianach w prawie, które od 2018 roku dotyczyć będą wszystkich mikroprzedsiębiorców.

 

Wszystkie informacje udostępniane będą na bieżąco za pośrednictwem strony webinary.comarch.pl. 

Zapraszamy do udziału w webinarze i zadawania pytań

 

Patroni medialni webinaru

Wideo

Piotr Budzinowski

Piotr BudzinowskiComarch SA

Kieruje zespołem Product Mangerów odpowiedzialnych za przełożenie wymagań Klientów na strategie i wizje rozwoju oraz satysfakcjonującą funkcjonalność systemów: Comarch ERP XT, Comarch ERP Altum, Comarch Retail, rozwiązań mobilnych z pakietu Comarch Mobile, narzędzi e-Commerce: Comarch B2B, Comarch e-Sklep, wszystko.pl oraz usługi do backupu i współdzielenia danych w chmurze iBard24. Absolwent Wydziału Matematyki Stosowanej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. W firmie Comarch pracuje od 2005 roku, od początku jego praca związana jest z systemami Comarch ERP. Najpierw jako konsultant a później projektant systemów Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum rozwijał funkcjonalności modułów logistycznych. Jego pasją było tworzenie aplikacji webowych oraz mobilnych współpracujących z systemami Comarch ERP, co realizował poprzez tworzenie wizji rozwoju i projektowanie systemu Comarch B2B oraz aplikacji z pakietu Comarch Mobile w tym Comarch Mobile Sprzedaż na platformę Android. Był również Product Managerem wspomnianych aplikacji, a od 01.2014 objął stanowisko Dyrektora Business Unit Product Management ERP.

Jakub Rutkowski

Jakub RutkowskiK-Consult

Kieruje procesami operacyjnymi w Spółce K-Consult, odpowiadając za działy: IT, Controlling, HR, PR, Logistyka, Administracja. Posiada 15-letnie doświadczenie w handlu, które wykorzystuje zarówno w organizacji działań operacyjnych, jak i we własnej działalności w Spółce Unito. Inicjator, koordynator i praktyk wdrożenia rozwiązań Comarch w celu optymalizacji działań i rozwoju w prowadzonych biznesach. Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego – Transport i Logistyka oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego – Controlling w Zarządzaniu Przedsiębiorstwem. Regularnie dokształca się i aktualizuje wiedzę w ICAN Institute. Niepokornie kreatywny wizjoner i inicjator wprowadzania do praktyki nowatorskich rozwiązań biznesowych. Aktywny pasjonat motoryzacji lat 80-tych i współczesnej. Siłą napędową są dla niego rozwój i łamanie starych schematów w celu wprowadzania usprawnień i zwiększania efektywności.

Pytania Odpowiedzi

Czy można bezpłatnie sprawdzić funkcjonalności i samo poruszanie się po programach ?

Dla niektórych rozwiązań - np. sklepu internetowego czy rozwiązań mobilnych - jest dostępna wersja demo. Dodatkowo każdy Klient Comarch może uzyskać licencje testowe w celu sprawdzenia dodatkowych aplikacji na własnej bazie danych. Aby uzyskać szczegóły zachęcamy do kontaktu z Państwa Partnerem lub przez adres: info.erp@comarch.pl.

Czy mogą Państwo zamieścić dane kontaktowe do Gościa dzisiejszego spotkania - Pana Jakuba Rutkowskiego?

Dane kontaktowe to: jrutkowski@kconsult.pl; Linkedin.com/in/rootkowski

Czy istnieje jakiś prosty schemat obrazujący, które aplikacje i narzędzia są możliwe do zintegrowania z którymi systemami Comarch ERP?

Takie informacje znajdą Państwo na stronach poświęconych produktom Comarch ERP (www.comarch.pl/erp). Na stronie każdego produktu Comarch ERP znajduje się informacja, z którymi systemami współpracuje, a na stronie każdego systemu - z którymi produktami.

Czy Comarch Mobile Serwis będzie dostępny dla Comarch ERP Optima?

Na tą chwilę aplikacja Comarch Mobile Serwis jest zintegrowana z Comarch ERP XL. Zachęcamy do zgłaszania pomysłów oraz głosowania na Społeczności odnośnie rozwoju Comarch Mobile Serwis.

Czy Comarch ERP Altum jest rozwiązaniem dla firm średnich/dużych, czy również dla małych, posiadających np. dwa sklepy stacjonarne i prowadzących sprzedaż w internecie?

Comarch ERP Altum kierowane jest głównie do średnich i dużych klientów. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać go w mniejszej firmie posiadającej dwa sklepy stacjonarne.

Czy funkcjonuje narzędzie, dzięki któremu, przy określonych kryteriach, można śledzić ceny konkurencji, np. na Allegro ?

Nasza aplikacja Comarch e-Sklep jest zintegrowana z Allegro oraz eBay (w planie integracja z Amazon), ale nie posiada mechanizmu śledzenia cen konkurencji. Pozwala za to wystawiać aukcje z poziomu panelu admina sklepu i przekazywać zamówienia z Allegro z oznaczeniem źródła zamówienia, które widać w ERP

Czym się różni multichannel od omnichannel?

Różnica została wyjaśniona we wstępie do webinaru. Głównie dotyczy tego, że w mutlichannel zakładamy, że Klient ma mieć dostęp do wielu kanałów sprzedaży. A omnichannel zakłada dodatkowo, że Klient ma mieć jednolite doświadczenie zakupowe, co m.in. przekłada się na podobną politykę cenową.

Na podstawie jakich dokumentów schodzą stany magazynowe (mm wz)?

W Comarch ERP Altum dokumentami magazynowymi są dokumenty: WZ, PZ, RW, PW, MM-, MM+

Pan Jakub Rutkowski z K-Consult opowiada o Comarch ERP Altum, czy Comarch ERP XL też można wykorzystać do takiej integracji omnichannel?

Większość rozwiązań, o których była mowa, współpracuje również z Comarch ERP XL. Jednakże wszystkie współpracują z Comarch ERP Altum.

Będąc producentem i prowadząc sprzedaż mailową stricte pod zamówienia, jak można wykorzystać produkty Comarch, zeby być bardziej efektywnym i móc tę sprzedaż rozszerzyć, zwiększyć?

Najefektywniej wykorzystać możliwości sklepów internetowych, platformy B2B czy mobilnej sprzedaży w taki sposób, aby zamówienia trafiały bezpośrednio do systemu ERP.

Wybierając Comarch ERP Altum, ale posiadając sklep na innej platformie, nadal będę mógł korzystać z platformy B2B czy ona będzie całkiem przeniesiona do e-sklepu?

Utrzymujemy dwa rozwiązania dla sprzedaży hurtowej - Comarch B2B i Comarch e-Sklep. Oba są od siebie niezależne i adresowane są do różnych wymagań. Można posiadać zatem Comarch B2B i sklep internetowy w innej platformie. I odwrotnie - można mieć Comarch e-Sklep i platformę B2B innego producenta (pod warunkiem, że zostanie zintegrowana z Comarch ERP Altum)

Czy Wasz sklep internetowy jest dostepny w j.ang? Prowadzę działalność w Polsce i Wielkiej Brytanii.

tak, Comarch e-Sklep jest dostępny w wielu językach, a jeśli nie jest akurat dostępne tłumaczenie do danego języka, to można je wykonać w panelu adimnistracyjnym. Oprócz wielojęzykowości jest również wielowalutowość. Pełny zakres funkcjonalny dla sprzedaży zagranicznej.

Jakie są mozliwości prowadzenia sprzedaży hurtowej? Czy mówimy o Pulpitach Kontrahenta, czy są jakieś dodatkowe aplikacje?

Mówimy o Comarch B2B, który zastępuje Pulpit Kontrahenta, ale jednocześnie w 2017 roku bardzo mocno rozwijamy moduły B2B w Comarch e-Sklep, który już za parę miesięcy będzie pełnoprawną platformą B2B z funkcjami m.in takimi jak: zapytania ofertowe, wielokoszykowość, lista faktur, kredyt kupiecki i inne

Czy jest możliwość przeniesienia bazy danych z innej platformy e-sklepu do systemu Comarch?

Generalnie tak, ale jak zawsze ważne są szczegóły. Przy migracji danych z innych platform największą trudność stanowi przeniesienie zamówień. Bazę produktów, klientów, treści można przenieść sprawnie. Mamy doświadczenie w migracji z różnych platform, więc gorąco zachęcam do testowania naszego e-Sklepu i finalnie przeniesienia do nas.

Jakie będą konsekwencje dla mojej firmy, jeśli nie pójdę w omnichannel? Sprzedaż stacjonarna ma się u mnie dobrze.

Omnichannel to trend, który jest obecny na rynku od kilku lat. Tak naprawdę to Klienci, korzystając m.in. ze smartfonów, będą przed Państwem stawiać wymagania użycia kanału internetowego czy mobilnego. Badania (nasze i innych) pokazują, że Klienci - niezależnie od ich wieku - oczekują połączenia kanałów cyfrowych ze stacjonarnymi.

Jak można zwiększyć zainteresowanie produktami, zwiększyć sprzedaż z użyciem produktów wspierających omnichannel?

Idea omnichannel polega na zwiększeniu obszaru dostępności produktów. Otwierając kolejne kanały sprzedaży może Pani dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Możemy tu wspomnieć zarówno o otwarciu sklepów stacjonarnych, sklepów typu pop-up store, jak i sklepów internetowych, platformy B2B czy też sprzedaży mobilnej.

Gdzie mogę zobaczyć wasz sklep internetowy? Czy gdzieś jest dostępne demo?

Demo Comarch e-Sklep można zamówić na stronie: https://zamow.comarchesklep.pl/demo/zamow

Czy Comarch ma w ofercie oprogramowanie do zarządzania sklepem interntowym?

Owszem, Comarch e-Sklep jest oprogramowaniem przeznaczonym do prowadzenia sklepów internetowych. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami o naszej platformie e-commerce na stronach https://www.comarch-cloud.pl/produkt/comarch-erp-esklep

Czy omnichannel pozwala znacząco obniżyć zatrudnienie?

Omnichannel nie ma na to bezpośredniego wpływu, tylko ewentualnie pośredni - udostępnienie cyfrowych kanałów zmniejsza potrzebę obsługi kanałów offline. Klienci częściej korzystają z kanałów intenetowych niż np. telefonicznego kontaktu z obsługą. Jednakże zawsze można myśleć o powiększeniu sprzedaży i przekierowaniu osób do pracy na innych stanowiskach.

W jaki sposób zarządzanie magazynem łączy się z tematem omnichannel?

Zamówienia spływające ze wszystkich kanałów sprzedaży (np. ze sklepu internetowego, od klientów biznesowych itd.) mogą być obsługiwane przez Comarch WMS - rozwiązania do obsługi magazynów, bezpośrednio zintegrowanego z Comarch ERP.

W jakich kanałach sprzedaży może pojawić się moja oferta dzięki rozwiązaniom Comarch ERP?

W ramach oferty Comarch możliwe jest uruchomienie takich kanałów jak: sprzedaż detaliczna w sklepie stacjonarnym, sprzedaż mobilna zarówno w sklepie, jak i w terenie, sprzedaż w sklepie internetowym, sprzedaż B2B w internecie, sprzedaż w tzw. pop-up store, sprzedaż przez telefon itd.

Czy systemy Comarch pozwalają na zastosowanie programów lojalnościowych? Zarówno online jak i w sklepie stacjonarnym?

Tak. W przypadku programów lojalnościowych, to zazwyczaj jest tak, że u każdego Klienta wygląda to inaczej więc warto dobrze wyspecyfikować wymagania.

Czy macie Państwo doświadczenia z rozwiązaniami Comarch Beacon? Stosujecie je w swojej organizacji?

Urządzenia Comarch Beacon będą wykorzystywane m.in. w aplikacji Comarch RCP, która będzie rejestrowała czas pracy pracowników.

Czy jest możliwość otrzymania raportu Przyszłość zakupów w formie elektronicznej?

Tak, opublikujemy raporty z omawianych badań w ciągu kilku tygodni na naszych stronach www.

Jakiej wielkości sklepów dotyczy omawiana problematyka? Czy super- i hipermarketów też?

Omnichannel występuje w każdej branży i dotyczy to również super- i hipermarketów. Kanały cyfrowe są coraz częściej wykorzystywane również przez dużych graczy.

') //]]>