12 kwietnia 2017

BI Point Menadżer to nowa usługa dostępna w modelu chmurowym, dedykowana biurom rachunkowym korzystającym z oprogramowania Comarch ERP Optima BR. Za jej sprawą zyskujesz bieżący dostęp do informacji o firmie przez internet, zestaw predefiniowanych analiz i raportów z obszarów handlu, logistyki, płatności, księgowości oraz kadr i płac, a także zapewniasz bezpieczeństwo swoich danych – również na urządzeniach mobilnych.

Zwiększ swoją konkurencyjność za pomocą nowego rozwiązania dla biur rachunkowych!

Podczas webinaru dowiesz się, jak:

  • zwiększyć jakość komunikacji z klientem;
  • zdobyć przewagę na rynku, oferując klientom więcej niż konkurencja;
  • znaleźć czas, by móc pozwolić sobie na indywidualne podejście do każdego klienta;
  • analizować dane zgromadzone w systemie Comarch ERP Optima BR;
  • bez inwestowania dużych zasobów wdrożyć kompletne rozwiązanie Business Intelligence.

BI Point Menadżer

Kiedy?

Już 12 kwietnia o godzinie 11:00 zapraszamy na nasz webinar, w którego trakcie udostępniony zostanie również czat. Za jego pomocą będziesz mógł zadać konsultantom Comarch wszystkie związane z omawianym zagadnieniem pytania.

 

Dla kogo?

Jeśli posiadasz system Comarch ERP Optima BR i chcesz wykorzystywać zawarte w nim informacje w 100%, to ten webinar jest właśnie dla Ciebie! Za jego sprawą dowiesz się więcej o możliwościach, jakie zyskujesz dzięki nowemu produktowi analitycznemu BI Point Menadżer i natychmiastowo zwiększysz swoją konkurencyjność na rynku.

 

Co zyskujesz?

BI Point Menadżer daje biurom rachunkowym możliwość wprowadzenia nowego modelu biznesowego poprzez udostępnianie klientom czegoś więcej, niż obligatoryjne raporty i zestawienia. Dzięki Comarch BI Point Menadżer biuro rachunkowe może także pełnić dla swoich klientów funkcję analityka, udostępniając im atrakcyjne wizualnie raporty i pulpity menadżerskie.

Dostępne w produkcie gotowe zestawy raportów pozwolą menadżerom czy właścicielom m.in. prowadzić codzienne analizy sprzedaży czy zakupów, lepiej zarządzać należnościami i zobowiązaniami, kontrolować rentowność oraz rotację produktów, a także mieć wgląd w czas pracy i pensje pracowników – a to tylko część możliwości, jakie daje BI Point Menadżer.

Wideo

Paulina Marciniec

Paulina MarciniecComarch SA

Absolwentka kierunku Rachunkowość i Controlling na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie Konsultant Business Intelligence. Koordynuje rozwiązania chmurowe Business Intelligence, w tym nowy produkt BI Point Menadżer. Zajmuje się również konsultingiem w zakresie doboru informatycznych narzędzi analitycznych wspierających codzienną pracę działów controllingu, kadry zarządczej czy działów księgowych przedsiębiorstw.

Pytania Odpowiedzi

Co to jest dashboard i czym się różni od raportu?

Dashboard, czyli kokpit menadżerski, zawiera tylko najważniejsze informacje dotyczące danego obszaru przedstawione w formie graficznych wizualizacji danych (wykresy, tabele, wskaźniki, mapy). Natomiast raport pokazuje szerokie spektrum danych przedstawionych w formie tabelarycznej

Czy z narzędzia można również korzystać z tableta lub smartfona?

Tak, narzędzie ma responsywny design, dzięki czemu jest dostępne na urządzeniach mobilnych, wystarczy posiadać dostęp do internetu.

W programie Comarch ERP XT moduł BI jest dostępny za 9 zł/miesięcznie i klient ma dostęp do danych handlowych, czym on się różni od BI dla BR?

BI dla BR jest przeznaczony dla klientów Comarch ERP Optima i ma znacznie poszerzony model danych, pokrywający bogatszą funkcjonalność Comarch ERP Optima w stosunku do Comarch ERP XT.

Czy w sprawie zakupu i obsługi usługi istnieje kontakt dedykowany dla biur rachunkowych?

Informacje dotyczące konfiguracji narzędzia można uzyskać pod numerem telefonu (+48 12) 687 73 41. Natomiast w sprawie zakupu proszę o kontakt z działem handlowym.

Klient ma grupę spółek. Czy można zrobić raport pokazujący np. zobowiązania kontrahenta w całej grupie spółek? (każda spółka to osobna baza)

Jeżeli jest to klient Biura Rachunkowego, jego konto może być powiązane tylko z jedną bazą danych. Natomiast klient nie będący Biurem Rachunkowym może skonfigurować dostęp do narzędzia w ten sposób, aby były dla niego dostępne bazy danych pozostałych spółek. Więcej informacji można uzyskać, kontaktując się z asystą techniczną pod numerem telefonu (+48 12) 687 73 41

Narzędzie BI Point jest przystosowane do ksiąg rachunkowych oraz KPiR?

Obecna wersja jest przystosowana do księgi handlowej z Comarch ERP Optima (bez rozrachunków), nie ma KPiR. Zbieramy wymagania z rynku, prowadzimy intensywne rozmowy z BR w celu zdefiniowania funkcjonalności, które pojawią się w kolejnej wersji.

Gdzie instalujemy Data Extractor dla Comarch ERP Online?

Nie ma potrzeby instalowania. W Comarch ERP Optima Online nie ma konieczności konfiguracji Data Extractora. W tym wypadku synchronizacja wykonywana jest raz na dobę przez dedykowaną usługę. Wystarczy jedynie w konfiguracji podać konto, na które mają być synchronizowane dane.

W tym wypadku synchronizacja wykonywana jest raz na dobę przez dedykowaną usługę. Wystarczy jedynie w konfiguracji podać konto, na które mają być synchronizowane dane - rozumiem, że chodzi o konto iBard?

Adres mailowy, na który logujemy się do usługi iBard, powinien być taki sam, jak ten w usłudze BI Point Menadżer i ten również adres podajemy podczas logowania do Data Extractora.

Czy rozwiązanie pracuje z Comarch ERP Optima Online?

Tak, pracuje.

Kiedy zostaną wprowadzone raporty KPiR ?

Nieustannie zbieramy wymagania z rynku, prowadzimy intensywne rozmowy z BR w celu zdefiniowania funkcjonalności, które pojawią się w kolejnej wersji.

Czy biuro rachunkowe może zakupić usługę bezpośrednio w Comarch, czy też musi korzystać z usług wdrożeniowych?

Oczywiście, jest możliwość zakupienia usług bezpośrednio w Comarch, instalacja Data Extractor jest intuicyjna, a w narzędziu znajduje się zestaw gotowych raportów i dashboardów.

Jak funkcjonalnie to rozwiązanie różni się od modułu BI dla systemu Comarch ERP Optima?

W BI Point Menadżer dostępne są dodatkowe funkcjonalności, m.in.: - Możliwość tworzenia dashboardów (pozwalających m.in. na łączenie różnych obszarów w ramach jednego kokpitu menadżerskiego) - Dodatkowe formy wizualizacji danych (KPI, zaawansowane filtry, mapy, etc) - Mobilność: dostęp do danych z urządzeń mobilnych (tablety, smartfony) z każdego miejsca na ziemi - Zwiększona intuicyjność rozwiązania - nastawienie na łatwość obsługi dla użytkowników biznesowych

Rozumiem, że DC Comarch tylko na potrzeby BI Point, natomiast core ERP znajduje się w BR?

Tak, chyba że Optima jest w wersji ASP - wówczas wszystkie dane przechowywane są w DC Comarch

W jaki sposób biuro udostępnia poszczególne raporty poszczególnym klientom (pomijając subskrypcje)?

Należy na raporcie wejść do menu (prawy górny róg,trzy kreski) i poprzez wybranieudostępnij przejść do okna, w którym jest możliwość wybrania poszczególnych klientów Biura Rachunkowego. Istnieje możliwość udostępnienia pojedynczego raportu albo całego katalogu.

Czy jeżeli klient będzie chciał zmienić raport to musi zadzwonić do Biura Rachunkowego aby księgowa poprawiła raport zgodnie z jego potrzebą?

Klient Biura Rachunkowego otrzymuje możliwość wglądu do raportów wraz z możliwością filtrowania danych. Biuro Rachunkowe jest odpowiedzialne za tworzenie lub edycję raportów i dashboardów

Czy jest raport obliczający odsetki od udzielonych i otrzymanych pożyczek dla kontrahentów, naliczone na dany dzień, przy różnych stopach procentowych dla różnych kontrahentów?

Nie ma, zachęcamy do rejestracji w narzędziu, skorzystania z Data Extractora i załadowania danych i przetestowania możliwości rozwiązania (każdy użytkownik otrzymuje miesiąc korzystania za darmo)

W około 90-95% przypadków w Biurach Rachunkowych import danych klienta odbywa się bezpośrednio do Rejestrów VAT. Czy w takim przypadku BI Point daje jakąś wartość dodaną?

Tak,rejestry VAT też są obsługiwane w BI Point Menadżer.

Jakie raporty są przewidziane dla księgowości uproszczonych: KPIR oraz ryczałt ewidencjonowany?

W przypadku KPiR będzie to zakres pokrywający Analizy BI, w przypadku ryczałtu zależy od zainteresowania klientów. Aktualnie nie przywidujemy raportów z tego zakresu.

Jakie jest podstawowe zadanie Data Extractor? Czy program ekstraktuje dane z bazy Biura Rachunkowego pod Comarch ERP Optima na potrzeby BI, czy też ekstraktuje dane z systemów klienta do standardów Comarch ERP Optima?

Data Extractor ładuje do BI Point dane z baz firmowych podpiętych pod bazę konfiguracyjną BR.

Jeśli BIP kupi klient z licencją dla podmiotów powiązanych, nie BR, czy też będzie mógł wykonywać łączne raporty dla tych podmiotów?

Tak, ale wymaga to konfiguracji aplikacji tak, jakby była BR w zakresie opisanym w dokumentacji BI Point.

Czy można dodawać miary i wymiary do listy po lewej?

Można dodawać tylko miary wyliczane, korzystając z istniejących miar.

W jaki sposób uzyskać dane w widoku sprzedaży, skoro biuro nie ma możliwości wystawiania faktur w imieniu klienta ?

Jeśli Biuro Rachunkowe nie ma takich danych, to tych danych nie będzie.

') //]]>